piątek, 31 stycznia 2014

PLACUSZKI BANANOWE BEZ CUKRU I MĄKI - NAJPROSTSZE

Próby odnalezienia autora tego smakowitego i bardzo prostego przepisu spełzły na niczym. 
Ojciec Google pokazuje 300 tysięcy wyświetleń...
Kto był pierwszy?
Zgłaszać się! 
;)
:D
Dziś publikuję zatem przepis, który zaproponowały dziewczyny z jednej z grup na fb. 
Jednego, pierwotnego twórcy tego popularnego w internecie przepisu nie znalazłam.
Znalazłam za to w lodówce baaaardzo mocno zbrązowiałe, przejrzałe eko banany i postanowiłam spróbować. ;)

Po lewej placuszki usmażone na rumiano, bliżej prawej "dehydrowane" na małym ogniu.

Składniki (na kilkanaście sztuk):
banany (2 szt)
jajka (2 szt)
szczypta kurkumy
olej kokosowy do smażenia

opcjonalnie więcej rozgrzewających przyprawy:
szczypta cynamonu
szczypta imbiru (raczej w wersji dla dorosłych ;) )

Dodatki zmieniające smak:
surowe kakao lub karob (1 łyżeczka lub wedle gustu)

Wykonanie:
Zmiksuj banany z jajkami i kurkumą. Możesz dodać wybrane pozostałe składniki lub przyprawy.
Usmaż placki na letniej patelni w bardzo niewielkiej ilości tłuszczu. Odwracaj na drugą stronę delikatnie, dopiero kiedy "zetnie się" wierzchnia warstwa. Uważaj żeby ich nie spalić! Możesz je usmażyć na rumiano (mniej zdrowo) albo... Im mniejszy ogień tym mniej rumiane będą placki. "Dehydrują" się wówczas trochę dłużej i tylko delikatnie rumienią.
Są bardzo delikatne i słodkie.
Pyszne!
Podawaj z owocami.
U nas tym razem z granatem.
Smacznego!

Ciao!
:)

8 komentarzy:

  1. Pychotka, muszę zaserwować mojej banano-żernej córce.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tyle wyświetleń, to czemu ja widzę je pierwszy raz?:) To nie mój przepis, mnie możesz odhaczyć:) ale muszę spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam. Mam pytanie czy można czymś zastąpić jajko? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będą próby bezjajeczne. Dopiszę "erratę" jeśli wymyślę coś smacznego. :)

      Usuń
  4. A zrobię nawet dzisiaj! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Smacznie brzmi! Mój mały lubi banany więc na pewno skorzystam z przepisu :)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.